To doskonały materiał przede wszystkim dla lekarzy, asystentek pracujących z pacjentami, dla zarządzających gabinetami, klinikami czy szpitalami, a także dla studentów. Książka będzie prezentowana, jako wsparcie merytoryczne we wszystkich uczelniach medycznych w Polsce.
Miała swoją premierę podczas Zjazdu Zespołów Stomatologicznych na CEDE 2011 (22-24.09.2011) w Poznaniu, największej imprezy konferencyjno-targowej w Europie Centralnej i Wschodniej.
Otrzymała wiele pozytywnych recenzji wśród środowisk uniwersyteckich, lekarzy praktyków, słuchaczy studiów, a także ich rodzin i osób „spoza branży medycznej”.
Publikacja podaje rozwiązania w pracy z pacjentami, którzy są trudnymi klientami, począwszy od sfery finansów (np. trudny pacjent windykacyjny), a skończywszy na komunikacji (np. z pacjentem agresywnym, opiniotwórczym czy dzieckiem). Teraz każdy gabinet stomatologiczny czy ortodontyczny może być tak zarządzany, aby trudne sytuacje z klientami-pacjentami nie zdarzały się wcale!
Książka jest podzielona na 3 rozdziały, przy czym Rozdział III ma najwyższą wartość sprawczą: opowiada o 20 typach trudnych klientów-pacjentów: m.in. o pacjencie kobiecie w ciąży, pacjencie windykacyjnym, pacjencie rabatowym, pacjencie agresywnym, czy zestresowanym. W książce autorka opisuje konkretne, prawdziwe przypadki trudnych sytuacji i podaje rzeczowe wskazówki wraz z przykładami całych rozmów z pacjentami-klientami w gabinecie, a także podczas rozmów telefonicznych czy w poczekalniach-recepcjach.
Recenzje:
W czasie lektury tej niezwykle interesującej i profesjonalnie napisanej książki odkrywamy, że traktuje ona o pacjentach... z naszego gabinetu! Głęboko polecam każdemu lekarzowi, który ma i będzie miał kontakt z pacjentem. Takiej publikacji brakowało na rynku.
/ dr n. med. Dobrochna Zeńczak-Więckiewicz /
Trzymamy w rękach uporządkowany zbiór zasad i procedur niezbędnych do sprawnego prowadzenia kliniki. Nieodłączną składową całego procesu leczenia jest relacja z pacjentem, o czym Autorka pisze w jasny i rzeczowy sposób. Doskonałe, cenne, obowiązkowe dla każdego stomatologa. Gorąco polecam lekturę tej książki.
/ lek. stom. Jerzy Zbożeń /
Książka swoją treścią i formą graficzną oraz prezentacją wyników badań naukowych, wskazuje na szansę pozyskania zaufania we wzajemnych relacjach lekarza z pacjentem, zlikwidowania oporów u jednych i wypracowanie nowych przyzwyczajeń u innych, co bardzo ułatwi leczenie pacjentów, ze znaczącym wpływem na sukces praktyki stomatologicznej.
/ prof. dr hab. n. med. Barbara Adamowicz-Klepalska /
To książka idealnie opisująca zachowania różnych typów pacjentów w codziennym życiu każdego lekarza stomatologa. „Trudny pacjent...” pomoże każdemu lekarzowi stomatologowi uświadomić sobie jego błędy w czasie pracy z pacjentami i pozwoli je skorygować, a także – co niezwykle istotne – wskaże jak wypracować udany system współpracy na linii lekarz-pacjent.
/ dr n. med. Jakub Malinowski, specjalista ortodonta /
Nota o autorce:
Dr n. ekon. Magdalena Szumska od roku 2001 aktywnie interesuje się problematyką zarządzania i marketingu w usługach medycznych. Ukończyła z najwyższą oceną Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu na Wydziale Zarządzania, a następnie Institut de Gestion de Rennes IGR-IAE, Université de Rennes. Doktoryzowała się w 2004 r. z problematyki coachingu – metody zarządzania zasobami ludzkimi w polskich szpitalach. Jest wykładowcą i doradcą, prowadzi seminaria, odczyty, badania naukowe z zakresu zarządzania i marketingu. Obecnie przygotowuje się do habilitacji w zakresie usług stomatologicznych.
Autorka kilkudziesięciu publikacji z dziedziny zarządzania, coachingu i relacji z klientem, m.in. pacjentem w medycynie. Członek Rad Naukowych i ekspert z zakresu zarządzania gabinetem. Specjalista ds. kapitału ludzkiego i zachowań konsumenckich. Prowadzi wykłady i kursy doskonalące dla lekarzy podczas kongresów, targów, konferencji i zjazdów (ok. 15 kongresów, sympozjów rocznie).
Skutecznie poprawia organizację pracy i jakość realizowanych usług medycznych. Współpracuje z gabinetami, klinikami, innymi jednostkami (publicznymi i prywatnymi). Realizuje audyty i wdrożenia w kierunku poprawy jakości usług medycznych.
Stale publikuje w czasopismach: Twój Przegląd Stomatologiczny, Asysta Stomatologiczna, Dermatologia Praktyczna, As Stomatologii, Medical Tribune Stomatologia, Medical Tribune Farmacja, Nowoczesny Technik Dentystyczny, Magazyn Stomatologiczny, Art. of Dentistry, Zeszyty Naukowe UMP, WSB. Konsultant merytoryczny w zakresie zarządzania gabinetem w wydawnictwie Elamed.
Cena: 59 zł + koszty przesyłki
Twarda oprawa, 120 stron,
Format: B5, Kolor: 4/4
Papier 2-Str. Kreda 115g
Okładka twarda, kreda satyna; szyta i klejona